reklama

Ako (ne)vychovať svoje deti.

Pamätá si niekto z vás na rozprávku  O troch grošoch?  Áno presne na tú v ktorej chudobný človek kopal priekopy pri ceste okolo práve prechádzal  kráľ a ten sa začal  vyzvedať na výšku jeho výplaty. Asi  každý z nás starších ju pozná a keďže stojím pred veľkým problémom ako vychovať ďalej svojho syna chcel by som vedieť čo si o tom chudobnom človeku ,respektíve o jeho vychovanosti myslíte vy? Jeden groš vracal svojmu starému a už nevládnemu otcovi za to,že ho vychoval a druhý groš požičiaval svojmu synovi aby mu ho vracal keď on bude starý a nevládny. Myslíte,že ten chudobný človek bol vychovaný dobre?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Som rodič,otec. Mám dvanásť ročného syna,ktorý práve teraz začal uvažovať nad mnohými vecami,ktoré vidí okolo seba a ktoré ich učia v škole. „Prečo máme global warming? Prečo je slnko nebezpečné? Prečo ľudia zomierajú na rakovinu? Prečo ľudia zomierajú od hladu? Prečo ľudia fajčia marihuanu a policia zatkla drogových dealerov? Prečo existujú teroristi? Prečo nemáš rád politikov tati a prečo nadávaš na banky?Prečo............?

Jeho otázky ma stále utvrdzujú v tom,že svet na okolo a spoločnosť v ktorej žijeme je plná problémov s ktorými sa budú musieť vedieť vysporiadať naše deti-ďalšie generácie. Neviem či si niekto uvedomuje,že o živote všetkých detí rozhodli ich rodičia pred xx rokmi. Naše deti sa na tento svet nepýtali ,ani my nie ,no my sme tu dlhšie -"máme" aspoň si to myslíme- viac rozumu a viac skúseností so životom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žijem aj s rodinou v Aglicku a dalo mi to dosť práce vštepiť môjmu synovi iné zásady a hodnoty než má väčšina jeho anglických rovesníkov. S odstupom času však zisťujem,že to zrejme nebolo správne. Zrejme som mal svojho syna viesť rovnako ako to robia iný rodičia. Nevenovať sa mu,nechať ho na pospas ulici a vplyvu kamarátov, nezaujímať sa o jeho školu,kupovať mu všetko na čo si zmyslí. Vychovať z neho drzého,drsného a arogantného mladíka,ktorý sa už o štyri roky bude vedieť postarať sám o seba jemu vlastným spôsobom.

Tuším vlastne viem,že stojím na pokraji velkého rozhodnutia ako ďalej vychovávať môjho jediného syna,ktorý sa práve teraz začína zaujímať o svet okolo seba. Moje rozhodnutie rozhodne o jeho ďalšom živote a o tom ako sa bude správať k iným ľuďom v spoločnosti. Všetko čo doňho vložím,on odovzdá ďalej. Nielen rozpávka o Troch grošoch ale aj dianie v našej spoločnosti je toho príkladom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetci politici,bankári,burzoví makléri,úradníci,naši šéfovia,kolegovia,dobrý ale aj zlý ľudia sú deťmi niekoho. Ich rodičia a spoločnosť -teda aj mi- sme z nich vychovali to čím sú. Ak sú arogantní,drzí,bez impatie teda schopnosti vžiť sa do položenia iných ľudí, ak sú skorumpovaní,ak prijímajú úplatky,ak sú netolerantní,ak sú nezodpovední ,nesieme na tom vinu aj mi všetci.

Žijeme v demokracii v pravdepodobne jednom z najpokrokovejších spoločenských zriadení. Máme veľa práv ale máme aj veľa povinností. Dianie v dnešnom svete,dianie v našej spoločnosti však nasvädčuje tomu,že niekde robíme chybu. Začnime nad tým premýšľať ak nám nie je jedno v akom svete budú žiť naše deti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dúfam,že mi niekto poradí alebo aspon naznačí ako pripraviť môjho syna na život. Uvítal by som rady hlavne od ľudí,ktorí riadia štát a rozhodjú za nás o našej bucúcnosti a budúcnosti našich detí.

Peter Repon

Peter Repon

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád život aj keď viem,že nie je ľahký. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu